Boom De Ya Da -Walt Disney World 2010

woensdag 5 mei 2010

Dag 5: Epcot en Disney's Hollywood Studios

Na een dagje relaxen in Aquatica was het weer tijd voor meer actie!

Ian koos om te beginnen voor Epcot.


Het park ging om 9 uur open en wij waren er ook netjes op die tijd. Bij binnenkomst meteen maar Spaceship Earth gedaan. Een soort darkride met film en animatronics over onze moeder aarde 

Daarna op naar test track, waar je zogenaamd met een auto allerlei rijtesten moet doorstaan.

Hobbels en bobbels , heuvels en bochten, remtest en crash!! Warmte , kou en roestvorming. We eindigen met een snelheidstest………70 mph met scherpe bochten. Een super track……uiteindelijk hebben we deze ook 2 x gedaan deze dag.



Volgende stop: Mission Space ….. je kon hier kiezen voor 2 soorten rides…de groene (milde versie) of de Oranje ( meer intense versie) Ian koos uiteraard voor de groene, een beetje teleurgesteld volgde we Ian naar de groene zone. Maar hij beloofde ons dat als hij deze ook een beetje saai vond de volgende keer mee te aan naar de oranje ride.

Daarna richting Soarin’. Daar had ik al genoeg over gehoord en gelezen. De castmember vertelde dat er afgelopen kerst op een dag een wachtrij stond van 6,5 uur!!!!!

Ik vind Soarin’een geweldige ervaring, maar om daar nou 6,5 uur voor in de rij te staan……nou nee, maar dat zou ik bij geen enkele attractie doen.

The seas with Nemo & friends is een leuke attractie vooral voor de wat kleinere kinderen.

Maar vond het leuk ‘m gezien te hebben. Showcase zag Ian niet zo zitten dus die hebben we vandaag even overgeslagen. Daar gaan we van de week nog wel een keer heen 

We hebben de tijd………nog wel!

Ian wilde s’middags graag nog een kijkje nemen in Disney’s Hollywood Studios.


We wilde meteen aanschuiven bij Indiana Jones , maar de show zou 3 kwartier later pas beginnen. Dan maar eerst even naar Star tours. Bijna hetzelfde als in Parijs met hier en daar een kleine verandering. Vanuit star tours konden we meteen aanschuiven bij Indiana Jones.

Een leuke vermakelijke stuntshow. Na de stuntshow …the great movie ride …mmmhhhh , heb leukere attracties gedaan. Bij buitenkomst met de neus in de boter, de parade! Een feestje om naar te kijken.

Op naar Toy Story Mania, ook al veel over gehoord en hier stond dan ook de langste rij die we tot nu toe hebben gehad de afgelopen dagen 50/60 minuten. Nu waren we er toch , dus maar aanschuiven. Wat een grappige leuke 4D shooter.

Bij mijn eerste rit 124.700 gescoord; geen idee of dat een goeie score is, maar klinkt wel imposant…hihihi.

Narnia Prince Caspian is een 12 minuten trailer van de film…..zonde van mijn tijd., nog even naar Ariel gekeken en ook maar even een lift uitgeprobeerd en…..deze is veeeel leuker dan die in Parijs ……..van de week nog maar een keertje Jihaaaaa.

Terug naar Epcot voor Illuminations; een prachtige vuurwerk en lichtshow. Maar eerst nog even Space Mission . Jawel, de oranje versie. Raymond en ik hadden ons zin. Ian ging mee.


Aangekomen in de intensere shuttle kreeg ik het zelf ook wel een beetje benauwd hoor. Bij de briefing werd nog even gezegd dat de “kotszakjes”in de cabine hangen. OMG en ik was mijn primatourtje vergeten die dag. Te laat om deze nog in te nemen. Dan maar over me nek dacht ik nog. Ik laat me niet kennen. WAUW, wat een G-krachten in dat ding. In 1 woord geweldig en heftig. Kotszakje kon ik laten hangen . Nog even een autootje getest. Onderweg naar een plekje voor Illuminations nog aan een castmember gevraagd waar je het beste kon gaan staan, “overal; was haar antwoord ,als je maar niet achter een boom staat. En waar stonden we uiteindelijk toen de show begon? …..achter een boom whaaaaaa. Mooie afsluiter van de avond.

Morgen?

Seaworld!

5 opmerkingen:

  1. Larissa Webbe5 mei 2010 om 09:04

    Hai Martine,

    Jij ligt nog lekker te slapen, terwijl het voor ons al 5 mei is: jouw grote dag! Ik zat net je wederom erg leuke blog te lezen en dacht, zal je even veel plezier wensen vandaag!!! Geniet ervan!

    Liefs,
    Larissa

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat hebben jullie het lekker, het echte Florida vakantie leven.. Heerlijk hoor.

    Veel plezier in Seaworld

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Tinus, Volgens mij is er niks aan........ Onze trip naar Parijs was veel leuker. Nee hoor geintje het lijkt mij helemaal geweldig en ik ben vreselijk jaloers, ook al kom ik zelf net terug uit de States. Sorry dat ik nu pas reageer maar ik kreeg vandaag pas het blog adres? van Eva en zodoende kan ik nu eindelijk wat van ons laten horen. Want ja de kids kijken en lezen ook mee. Daar ik een vreselijke digibeet ben dacht ik dat ik zelf een blog aan moest maken om te kunnen reageren en heb dat min of meer gedaan, geen idee of het gelukt is maar goed. Ik geloof dat ik nu wel een volger ben..... I am hunting you down..... Geintje. Ondanks dat je er pas een paar dagen bent heb je toch al heel veel gedaan en als ik goed op de hoogte ben lig je straks in het water en ga je zwemmen met de dolfijnen, geweldig. Ik heb ze vorige maand zelf op zee gezien maar er daadwerkelijk mee zwemmen is een hele andere ervaring. Lieverds groetjes daar, heel veel plezier en geniet er maar van. Groetjes Bas Monique Jaimy en Nikki

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Drukke dag, prestatie hoor als het zo sticky is! Veel plezier in Seaworld, neem een poncho mee, dan blijft het meestal droog!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Knappe prestatie om de handel binnen te houden en niet groen en geel te zien. Gelukkig zijn er veel leukere attracties in Epcot, ik zou deze ook zeker niet aanraden, jullie waarschijnlijk nu ook niet meer.
    En een wachtrij van 6,5 uur???? OMG daar ga je ook groen en geel van zien.
    Veel plezier weer in het warme Florida

    BeantwoordenVerwijderen

Hallo,

Wat leuk dat je een berichtje achterlaat :)

groetjes,
Martine