Boom De Ya Da -Walt Disney World 2010

donderdag 13 mei 2010

Dag 11: Moederdag op Daytona Beach

Vandaag staan we om half 8 naast ons bedje voor een snel ontbijtje. We willen namelijk een beetje bijtijds richting Daytona Beach. Het is hier een bijzonder zonnige Moederdag kan ik wel zeggen. Dus een dagje strand is zeker op zijn plaats. Hier in Amerika besteden wel veel aandacht aan Moederdag. Dat zie je overal terug in de winkels en op de televisie. Zelf heb ik er helemaal niets mee, maar vond de zelfgeknutselde werkjes van Ian toen hij klein was altijd erg leuk. Ik doe dus helemaal niet mee aan Moederdag, dat is het tenslotte elke dag. Je kan elkaar beter elke dag een knuffel geven, dan 1 x per jaar een bossie bloemen, die speciaal voor deze dag 2 x zo duur zijn .


Het is een relaxed ritje richting Daytona op deze zondag en daar aangekomen valt al gelijk op dat je hier dus met je auto (met lage snelheid) op het strand mag rijden. Ik zie dat een heleboel mensen zelfs de auto netjes naast elkaar parkeert op het strand. Stoeltjes erbij ,versnaperingetjes mee, radiootje aan en van het zonnetje genieten. Wij staan netjes op een normale parkeerplaats, wat na later blijkt ook nog een recreatieplek blijkt te zijn.



We leggen onze handdoekjes op het strand en genieten maar. Van de auto’s die voorbij rijden en van de mensen op het strand. Dat kan ik uren doen….naar mensen kijken.


 

Om een uur of vier ‘s middags besluiten we weer richting Orlando te rijden.

Op de parkeerplaats aangekomen valt ons op dat we een heerlijke BBQ geur ruiken.

Bij de parkeerplaats zit een recreatieplaats met een kinderspeeltuintje en picknicktafels. Door de geur van het vlees zien we nu pas dat hier gewoon BBQ’s staan voor een ieder te gebruiken. Wat een fantastisch idee……..dat hoef je bij ons in Nederland niet zo neer te zetten. Dat wordt binnen de kortste keren gesloopt en zeker niet netjes achtergelaten.

Dat valt me ook zo op hier……alles is netjes en schoon. Nog een paar dagen en dan kan ik weer slalommen over de stoep om alle hondepoep te ontwijken…….Yak!

Afijn, aangekomen in het Hotel even lekker douchen en op naar Disney’s Hollywood Studios voor Fantasmic!!


Wat een geweldige show was dat….die had ik zeker niet willen missen.

Dit was dan ook een fantastische afsluiter van een weer fantastische dag!

1 opmerking:

  1. Hoi Martine,

    is een heerlijke rustige zondag geweest. Mooi ook die foto van man en vrouw met allebei een papegaai op het strand.

    BeantwoordenVerwijderen

Hallo,

Wat leuk dat je een berichtje achterlaat :)

groetjes,
Martine