Boom De Ya Da -Walt Disney World 2010

vrijdag 30 april 2010

Dag1: De reis er naar toe..........

Nou, daar zijn we dan hoor! Het eerste blogje vanuit Orlando.
Na bijna een jaar voorbereiding zitten we hier dan ineens :D
Nou ja....niet echt ineens natuurlijk. Daar ging nog even een (rustige)vliegreis van 9 uur aan vooraf.
Ben ook achteraf blij dat we voor een rechtstreekse vlucht hebben gekozen. Is goed te doen hoor 9 uur....en ik ben gauw tevreden in comfort class met de keuze uit 12 films ( meeste al gezien). Diegene die me goed kennen weten dat ik me hand niet omdraai voor een paar filmpies achter elkaar.
Ik was dus alweer in mijn nopjes "high in the sky" sort of speak.
Rechtstreeks met Martinair is me goed bevallen, aardige meiden aan boord en goede versnaperingen tussen de filmpies door.
Ik hoop dat de terugreis ook zo mag verlopen , maar daar ga ik me nu nog helemaal niet mee bezig houden.
Aangekomen op het vliegveld van Orlando heeft het daarna 2,5 uur geduurd om daar weg te komen. OMG wat een bureaucratie, over tijdverspilling gesproken. En natuurlijk staan wij weer overal in de verkeerde rij.....hahahahaha
Bij immigratie wordt je echt behandeld als een boefje ( incl. mugshot en fingerprints)en wordt er nadat alles in orde is bevonden met een glimlach "have Fun"toegewenst. Dat dan weer wel :)
Dan de koffers, twee waren er heel snel. Die derde had wat meer moeite om te arriveren.ongeveer 30 minueten later....ppppfffff . End in de bek en Ian zag wel heel erg witjes. Na alle bagage te hebben op naar Hertz. Dat ging vrij vlot en na een stief kwartiertje reden we de garage uit met een Toyota Camry.

Ja, we rijden met een japanner in de states......hahahaha. Zo das ook wel even wennen de wegen in amerika.
Maar dat gaat goedkomen.
Onverwacht een Never lost navigatie in de auto, maar die ga ik denk ik snel inruilen voor onze eigen "Elsje" die we hadden meegenomen.
Aangekomen in het hotel hebben we eerst de koffers naar boven gebracht en zijn toen lekker even een hapje gaan eten. Inmiddels was het hier half 9 in de avond en dat was eigenlijk half 3 snachts in Nederland. Tijd om ons na het eten  in het overigens heerlijke bed te ploffen.
We hebben het aardig kunnen rekken tot 10 uur en toen zijn we toch maar gaan slapen.
Dat leek mij wel een goed plan aangezien Ian letterlijk in de gang van het hotel omviel :D

Volgende blogje dag 2 komt er aan !

5 opmerkingen:

  1. Dag Martine , lekker dat de vlucht met Martinair niet is tegen gevallen. Geeft ons ook weer wat moed.. Tja het land inkomen is een heel systeem, go with the flow, en alles over je heen laten komen huh? De Camry is een enorme grote bak koffer ruimte zat dus.

    Voor het rijden hou ik meestal de middenbaan, dit bij drie banen. Ze gaan je toch links en rechts voorbij, en tuf je gewoon mee met het verkeer.

    Ik ben ook benieuwd naar het Marriott Village, maar de foto's zullen nog wel komen.
    Een lekkere vakantie toegewenst van Mandy en mij !!

    We zullen dagelijks even kijken hoor!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Martine, wij gaan morgen met de Martinair vlucht dus hopelijk gaat het bij ons net zo soepel als bij jullie! Nu heerlijk genieten van jullie vakantie!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lekker hoor ! Wij zijn inmiddels ook in Florida ;-) ! Overigens, een Toyota is waarschijnlijk meer Amerikaans dan de meeste 'standaard' Amerikaanse auto's !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Aardige meiden bij Martinair? Dat is nieuw voor ons en gelukkig een hele verbetering!

    Enjoy!
    Desiree

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi dat jullie er zijn!!! Ook wij zijn gearriveerd, maar dan in Miami.

    Heerlijk hier he? We gaan met zn allen super genieten. Wij gaan shoppen vandaag, wat zijn jullie plannen? Ik lees het wel op de blog :)

    BeantwoordenVerwijderen

Hallo,

Wat leuk dat je een berichtje achterlaat :)

groetjes,
Martine